Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Procedura pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej - link
Program Wychowawczo-Profilaktyczny - link
Uczniowie/ słuchacze Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego mają udzielaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Rozpoznawane i zaspakajane są indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia/słuchacza oraz indywidualne możliwości psychofizyczne i czynniki środowiskowe wpływające na funkcjonowanie w placówce w celu wspierania potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu placówki. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają wszyscy nauczyciele, opiekunowie klas, pedagodzy, doradcy zawodowi, bibliotekarze.
Objęcie ucznia /słuchacza pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynika z:
a) z niepełnosprawności,
b) z niedostosowania społecznego,
c) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
d) z zaburzeń zachowania i emocji,
e) ze szczególnych uzdolnień,
f) ze specyficznych trudności w uczeniu się,
g) z deficytów kompetencji sprawności językowych,
h) z choroby przewlekłej,
i) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
j) z niepowodzeń edukacyjnych,
k) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi,
l) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce jest dobrowolne i nieodpłatne.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
a) rodzicami uczniów
b) poradnią psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi
c) placówkami doskonalenia nauczycieli
d) szkołami macierzystymi i placówkami
e) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci, młodzieży.
W Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli, opiekuna klasy, pedagogów, doradców zawodowych w formie
a) zajęć rozwijających uzdolnienia,
b) zajęć rozwijających umiejętności uczenia się,
c) zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
d) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym
e) warsztatów,
f) porad i konsultacji,
g) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem dalszego kształcenia i kariery zawodowej.
W szkole dla dorosłych pomoc psychologiczno pedagogiczna słuchaczom jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z słuchaczem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w formie:
a) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
b) porad i konsultacji
c) warsztatów i szkoleń.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2016-03-07 |
Data publikacji: | 2016-03-07 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 3078 |